ورزش

اولتیماتوم به لژیونرهای سرباز/ جزئیات معافیت مدال‌آوران المپیک

اولتیماتوم به لژیونرهای سرباز/ جزئیات معافیت مدال‌آوران المپیک

حسین زاهدی در ارتباط با برنامه روی خط المپیک شبکه خبر اظهار داشت: بر اساس قانون سرباز قهرمان، تنها قهرمانان دارای نشان‌های طلا، نقره و برنز بازی‌های المپیک، قهرمانی جهان و بازی‌های المپیک آسیایی از امتیاز معافیت از خدمت وظیفه عمومی بهره‌مند می‌شوند و بر اساس همین قانون، یکی از فرزندان دارندگان رتبه های اول تا سوم بازی‌های پارالمپیک نیز از مزایا و معافیت خدمت سربازی بهره خواهند برد.  

وی در خصوص سایر رشته‌ها بخصوص فوتبال، بسکتبال و والیبال افزود: از سال ۱۳۹۷ تا سال گذشته مقرراتی در خصوص تعویق زمان اعزام برای برخی ورزشکاران بصورت آزمایشی اجرا شد و ورزشکارانی با درخواست فدراسیون‌ها از این مزایا بهره‌مند شدند که با توقف اجرای این مقررات از سوی ستاد کل نیروهای مسلح در سال ۱۴۰۲، تمامی این ورزشکاران مشمول اعزام به خدمت نظام وظیفه عمومی شدند.  

معاون اجتماعی سازمان وظیفه عمومی گفت: در راستای همکاری با این دسته از ورزشکاران و به منظور هماهنگی و کسب آمادگی و تنظیم شرایط قرارداد آنها با باشگاه‌ها از مهرماه ۱۴۰۲ تا پایان تیرماه ۱۴۰۳ مهلت داده شد که از پایان این مهلت ورزشکاران مذکور باید برای تعیین تکلیف خدمت سربازی خود اقدامات لازم را پیگیری و اجرا کنند و استثنایی هم در کار نیست.

زاهدی تصریح کرد: هنوز هیچ ابلاغی برای این عزیزان به تصویب نرسیده است و تمام چیزهایی که در رسانه‌ها منتشر می‌شود گمانه‌زنی است. برای کمک به بازیکنان تیم ملی فقط به بازیکنان لژیونر تا مهرماه فرصت داده شده است اما سایر بازیکنان باید به خدمت اعزام شوند.

بیشتر بخوانید: مانع بزرگ برداشته شد؛ پرسپولیس دوباره سراغ ستاره ملی‌پوش می‌رود؟

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا